Saturday, February 21, 2009

biro tatanegara(btn)

pd tanggal 9 februari 2009...org dr bhgian hep dtg memberi kertas dgn bernama kami sekelas.. rupa2 ny kami terpaksa g btn.... uwaaaaaaaaaaaaa.....hancuss planning utk mgu 2....xblh blik rmah gak... 11-14 februari 2009 tarikh kami terpaksa g btn dgn bdak2 koz dee & dpa..... dh lh kna jlan jauh nk kna g kt dpn dewan aspirasi....nsb baik kami bw beg troli..kalu x mau ny patah tgn...dh lh smpai last skali...hahahahahahahahaaa....skmo g2 kitorang....g klas pn lmbat skmo...tmpt btn 2 agak jauh lh.....dlm 3@4jam gak ah..tp aku tdo je manjang...mls nk bckp tkot pening......tmpt 2 kt besut..dkt dgn pantai sebelah mrsm kopu.....
yg mn 1 idaman kalbu
hr pertama smpai memg penat gile.....
xrhat lgsg...smpai je masuk dwan & taklimat...pas2 ambik cdar&msuk blik...dlm setngah jam 2 kna g mkn & lpas mkn de taklimat plak.....adoyai.....taklimat nk pilih penghulu,naib penghulu&wat so ever...memg penat lh....lpas 2 minum ptg & msuk dewan blik...penat tahap cipan weii... mlm 2 de ceramah...mandi pn laju2 je....mghrib xg solat kt surau dok dlm blik je... uwaaaaaaaa....penat ny....mlm tdo lwat sbb gayut...pg plak bgun pkol 5pg.. selam 4hr kitorg kt sna...memg xg pn solat jemaah kt surau...juz g dgr kuliah je.... memmg bes ah kt sna....cm2 aktiviti..cm penat ah..hr riadah wat upsealing(xth btol ke x ejaan). aku xwat sbb tkot... pas2 mlm terakir 2 aku xtdo 24 jam tau...gile btol...hbs ldk pkol 11lbh msuk blik kmas brg utk g kembara...aku memg xleh tdo ah..dh lh hbs gayut dlm pkol 12 lbh....pas2 xleh tdo...pkol 1.30 jurulatih kejot kn....aku memg xleh tdo....uuwaaaaaaaaaa..... kitorg kna jln ramai2 lh...dlm pkol 2 pg... nk th ktorg kna wat pe....kna jln dlm hutan sorg2.....uwaaaaaaaaaaaa.... ramai gile yg tkot....smpai de yg nanges sbb tkot...sakit lh....cm2...cian kt kwn aku...dia xleh dgr org mjerit.....ms dlm pkol 3 pg..memg benti ah jap xtvti 2...lpas 2 smbung blik.... ms aku kna 2 dlm pkol 4 pg...nsb baik sh cerah...so xtkot sgt....tp ms tngh jln2 2 de jurulatih yg kaco... memg aku tkjut gile rs cm nk nanges..tp aku smpai je...kna tgu kwn2 lg.. lpas sume smpai kna plak jln smpai kt pnati weii...sbb ms 2 awl lg kami pn tdo lh kt atas pasir...memg lentok gile ah....2pn setngh jam je...uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..... bgun solat subuh..ambik air smayang dgn air pantai.....solat atas pasir....dgr kuliah subuh plak.. mate dh rabok(nantok)....lpas mkn sume2...kumpul kna naik bukit kluang... ingat kn bukit kluang 2 ok je...aku naik lh dgn kwn2 ikut group....xsmpai brapa lgkah penat...meg penat gile....rs cm nk give up je...tp naik jg lh...meme xth brapa kali benti...nsb baik ketua kumplan baik je...consider lh dgn ktorg....rs cm nk mati je nk smpai kt puncak....yg lain smpat lg posing...aku memg penat thap gaban... tp pemandngn memg cntik kt ats 2 sbb de pntai.... smpai kt tmpat rehat bru de mood nk bgmbr....ms trun ok je...tp kaki skit gile... sbo je...uwaaaaaaaaaaa....tp memg bes ah
pngalamn naik bukit 2... lpas 2 tpksa plak jln blik ke bilik jalan kaki..memg jauh...dlm 45minit baru smpai... tpaksa jln slow sbb kwn kaki dia skit.... smpai kt blik rhat...dh lh pkol 11 dh kn bkmpul...sbb nk blik.. huhuhuuuu....wat xth je..ktorg rhat sbb pnat gile...dlm pkol 11 lbh baru g & memg lmbt ah mula...huhuhuhuuhuhuhuuuuuuuuuu....dh hbs 2 salam sume & blik.... yeaaaaaaaaaaaahhhhhh.... th x..ms dlm bus sorg pn xbersuara tau...sume tdo,......memg snyi ah...cm kwn aku kt sblah dok posing dgn pkwe dia.....riindu ah 2...dkt tp jauh....huhuhuhuu...aku wat xth je..aku tdo je...bior lh dia.... pengalamn ms g btn 2 memg bes...sbb byk mnyedar kn aku ttg byk perkara....

okk kwan2.....arigato view my blog.....

wsalam...

No comments:

Post a Comment